Selasa, Disember 22, 2009

Berita Harian: Mahu ulangi kejayaan 2005 pada final di tempat sendiri bertemu Perlis


TENGKU Amir Shah (tengah) ditemani Rozali (dua dari kiri) serta Takiyuddin (kanan) bergambar bersama kapten Kedah, Amirul Nidzam Mahadzir (dua dari kanan) dan kapten Perlis, Adrien Jurad (kiri) memegang piala pada Majlis Penyerahan Piala Untuk Perlawanan Akhir Puncak Piala Emas Raja-Raja kali ke-69, di Shah Alam, semalam.

KEDAH yakin dapat meneruskan rentak cemerlang sejak awal pertandingan untuk merampas kembali kejuaraan Puncak Piala Emas Raja-Raja yang pernah enam kali disandangnya, pada perlawanan penentu menentang negeri tetangga, Perlis di Stadium Darulaman, Ahad ini.

Keyakinan itu disuarakan Setiausaha Kehormat Persatuan Bola Sepak Melayu Kedah (PBMK) yang juga wakil pengurus pasukan, Syed Ahmad Shukri Syed Abdullah, berdasarkan kekuatan pasukan dari segenap sisi yang diterajui kapten pasukan, Amirul Nizam Mahathir.

Selain itu, Kedah menyandarkan harapan tinggi kepada penyerang muda, Mohd Faizul Abu Bakar yang sudah menjaringkan lapan gol sepanjang kejohanan bagi membantu skuad hijau kuning itu menjadi juara.

Kali terakhir kita menjadi juara ialah pada 2005 dan dengan kekuatan yang kita miliki sekarang, saya yakin pasukan Kedah akan membawa pulang kejuaraan yang dinanti-nantikan.

“Bermain di tempat sendiri pula pasti membakar semangat pemain untuk muncul juara,” katanya ditemui pada Majlis Penyerahan Piala Untuk Perlawanan Akhir Puncak Piala Emas Raja-Raja kali ke-69 di Shah Alam, petang semalam.

Majlis disempurnakan oleh Raja Muda Selangor, Tengku Amir Shah Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Hadir sama, Pengerusi Eksekutif Puncak Niaga Holdings Berhad (PNSB) merangkap Penasihat Persatuan Bola Sepak Melayu Malaysia (PBSMM), Tan Sri Rozali Ismail dan Pengerusi PBSMM, Datuk Takiyuddin Hassan.

Juara Puncak Piala Emas Raja-Raja 2009 akan menerima wang tunai RM30,000 berserta piala pusingan manakala naib juara, RM15,000.

Bagi kapten pasukan Perlis, C Adrien Jurad, dia dan pasukannya akan bermain bermati-matian untuk membawa kembali Piala Emas Raja-Raja yang pernah dimenangi pada 1993.

“Kami akan berusaha menjadi juara dan tidak akan menghampakan penyokong Perlis,” katanya.

Lebih 20,000 tiket aan dijual pada perlawanan kali ini dengan harga RM5, RM10 dan RM15.

Tiada ulasan: