Isnin, Ogos 16, 2010

Kem Khas Pemilihan Pasukan Melayu Kedah 2010 'Gagal'


'Buntu dan gagal'. Itulah gambaran yang telah diberikan oleh barisan jurulatih serta jawatankuasa pemilihan pemain skuad Melayu Kedah pada tahun ini.

Walaubagaimanapun 'buntu' dan 'gagal' bukannya bermaksud bahawa jawatankuasa pemilihan yang diketuai oleh Mohamad Ramlee selaku ketua jurulatih masih belum mampu mencari barisan terbaik. Masalah yang dihadapi ialah terlalu ramai pemain berpotensi yang mampu diserapkan ke dalam senarai 20 orang pemain.

Objektif utama Kem Khas Pemilihan Pasukan Melayu Kedah 2010 lalu yang berlangsung selama tiga hari juga telah lari daripada matlamat asal kerana masih terdapat 30 pemain untuk disenarai pendekkan.

Namun, apa yang boleh dibanggakan bagi sesi pemilihan tahun ini ialah lapan orang pemain yang belum pernah mewakili negeri Kedah pada sebarang kejohanan besar telah berjaya dikesan dan digilap oleh Mohamad Ramlee, Isshamwil Azmi dan Zulkifli Mahmud.

Rabu ini sesi latihan pertama akan bermula di Sekolah Menengah Kebangsaan Dato' Syed Omar. Tugas berat menanti jawatankuasa pemilihan untuk menentukan 20 pemain terbaik pada beberapa sesi latihan yang dijalankan dalam masa terdekat ini.

Tiada ulasan: