Jumaat, Julai 24, 2009

Kelab Bekas Pemain Bola Sepak Negeri Kedah

Tanggal hari Rabu, 22 Julai 2009 hasil cetusan idea Timbalan Presiden II PBMK, telah tertubuhnya 'Kelab Bekas Pemain Bola Sepak Negeri Kedah' yang dipayungi oleh PBMK bertujuan untuk menghimpunkan kembali bekas pemain-pemain bola sepak negeri Kedah dari setiap era seperti Looi Loon Teik, Roshidi Shaari, Khor Sek Leng@Mohd Azraai Khor Abdullah, Jamaludin Hasan, Ahmad Sabri Ismail, Nidzam Adzha Yusoff sehinggalah munculnya nama seperti Amirul Nizam Mahadzir.

Ditunjangi oleh nama-nama besar bola sepak Kedah suatu masa dahulu seperti Mohamad Ramlee, Idris Man, Husin Jaafar Zulkifli Hassan dan Amirul Nizam Mahadzir.
Perancangan utama selepas terbentuknya kelab ini untuk mengadakan aktiviti seperti:

1) Membentuk 'The Veteran Dream Team' seterusnya akan cuba menjelajah ke seluruh daerah di negeri Kedah untuk mengadakan siri perlawanan pertunjukan dan persahabatan dengan pasukan-pasukan veteran lain.

2) Mengadakan majlis 'Malam Amal Biar Jasa Jadi Kenangan' untuk menghimpunkan kembali bekas pemain-pemain Kedah di dalam satu majlis khas bersama-sama dengan peminat no. 1 Hijau Kuning iaitu KDYMM Tuanku Sultan Kedah Darul Aman.

3) Mengadakan 'Perlawanan Nostalgia' menentang veteran Singapura yang mana hasrat ini juga pernah disuarakan sendiri oleh bekas permata import Kedah, V. Sundramoorthy untuk membawa bekas pemain-pemain Singapura menyeberangi Tambak Johor dan beraksi di Stadium Darul Aman selain dapat menyingkap kembali nostalgia perlawanan akhir Piala Malaysia 1990 dan 1993.

4) Mengumpul dana untuk membantu dari segi kebajikan bekas pemain-pemain Kedah yang mempunyai masalah kesihatan, kewangan dan sebagainya.

"Biar Jasa Jadi Kenangan"


Tiada ulasan: